Wysłany: Sob 15:00, 11 Wrz 2010 Temat postu: Rasy Faerunu
ELFY:
Księżycowy Elf: Elfy które od urodzenia posiadają w sobie tajemną moc. Są najlepszymi czarodziejami w całym Faerunie. Posiadają jasną skórę z lekką domieszką błękitu. Charaktery posiadają trudne. Lubią się wywyższać. Dość często spotykane w Krainach.
Leśny Elf: Elfy zamieszkujące Knieje całego Faerunu. Zazwyczaj żyją w gajach razem z druidami. Łączą się z naturą w jedność. Potrafią posługiwać się zwierzęcą mową. Są wyborowymi łucznikami.
Drow: Zły gatunek Elfów który swoją formę osiągnął w skutek rzucenia klątwy przez dobre bóstwa za to że zboczyły na złą ścieżkę. Drowy posiadają czarną skórę przypominającą wypolerowany obsydian. Włosy natomiast mają białe. Są chudsze i mniejsze od innych Elfów. Charakteryzuje je wiara w Pajęczą Panią. Kojarzone są też z Podmrokiem.
Dziki Elf: Rasa która z pośród swych kuzynów znajduje się najbliżej natury. Magię i wiedzę książkową odkładają na bok by być bliżej zwierząt i roślin. Posiadają brązową skórę. Elfy te w przeciwieństwie do kuzynów są raczej przysadziste i dobrze zbudowane.
Słoneczny Elf: Najdumniejszy gatunek rasy Elfów. Rzadko spotykane w Faerunie. Posiadają złotą skórę. Uważają się za najdostojniejszą rasę całego Faerunu.
KRASNOLUDY:
Krasnolud Tarczowy: Urodzeni wojownicy. Od czasów starożytnych łączą się w klany. Od niepamiętnych czasów toczą wojny z goblinami. Jest to gatunek najczęściej spotykany w Krainach.
Szary Krasnolud: Inaczej mówiąc Duergar. Zła odmiana krasnoludów. Szare krasnoludy są szczuplejsze od reszty kuzynów. Posiadają szarą skórę i szare brody. Duergary są łyse. Świetnie widzą w ciemnościach. Posiadają częściową odporność na magię umysłu. Zdolność tą wyszkoliły gdy były więźniami Łupieżców Umysłów.
Złoty Krasnolud: Najdostojniejszy gatunek Krasnoludów. Świetni budowniczy, jeszcze lepsi handlarze. Jako jedyni ze swoich podziemnych braci posługują się magią co sprawia że w bezpośredniej walce są niezwykle groźni.
GNOMY:
Gnom Głębinowy: Swą ojczyznę mają w najciemniejszych zakątkach Faerunu. Są największymi ksenofobami ze wszystkich znanych ras. Posiadają jednak zaskakujące możliwości. Większość z nich w aspektach ukrywania się i kradzieży przerasta nawet niziołki których domeną jest złodziejstwo.
Gnom Skalisty: Potocznie zwane Gnomami, gdyż są jedynymi przedstawicielami tej rasy na powierzchni. Ich głębinowych braci spotkać można jedynie w Podmroku. Gnomy słynne są ze swojej pomysłowości i zręczności. W Faerunie znani są jako wynalazcy i handlarze.
NIZIOŁKI:
Niziołek Lekkostopy: Bardzo otwarte na otaczający je świat. Znane są ze smykałki do podróży bez celu. Przedstawiciele innych ras nie stronią od nich głównie ze względu na dobry humor i ciągłą chęć zabawy Niziołków.
Niziołek Waleczniak: Zupełna odwrotność Lekkostopów. Waleczniaki nie stronią od walki. Podróżują nie chętnie. Lubują się w różnorakich konkursach atletycznych.
SFEROTKNIĘCI:
Genasi Powietrza: Uważają się za spadkobierców nieba. Ich ciało jest zimne w dotyku i zawsze towarzyszy mu lekki wietrzyk. Ciało jest koloru niebieskiego. Genasi Powietrza w każdej chwili może uformować żywiołaka powietrza który będzie jego oddanym sługą. Potrafi też wykrzesać z siebie moc i jednym podmuchem położyć kilkunastu wrogów.
Genasi Ziemi: Są to osoby rozważne i przywiązane do tradycji. Posiadają ziemistą skórę i kanciaste rysy twarzy. Przy większym wysiłku są w stanie stworzyć żywiołaka ziemi.
Genasi Ognia: Bardzo żywi i skorzy do działania. Posiadają skórę koloru węgla i włosy falujące niczym języki ognia. Często można ich spotkać gdy u ich boku szaleje wielki żywiołak ognia który pali wszystko co nie spodoba się jego panu.
Genasi Wody: Ich sferotkniętość objawia się ciałem koloru niebieskiego a także łuską. Genasi Wody są zawsze wilgotni. Są osobami raczej spokojnymi unikającymi brutalnych rozwiązań. Jak inne Genasi potrafi stworzyć żywiołaka.
Aasimar: Ludzie z domieszką krwi niebiańskiej. Swoje życie poświęcają na walce ze złem. Łatwo można ich poznać po srebrnych włosach i złotych oczach. Zazwyczaj na swoim ciele noszą znamię zdradzające ich Boga i wierzenia.
Diabelstwo: W ich żyłach płynie krew złych Pozasferowców. Zazwyczaj przedstawiciele innych ras omijają ich dużym łukiem. Diabelstwa można poznać po różkach i ogonie. Zazwyczaj przedstawiciele tej rasy zostają łotrzykami.
LUDZIE:
Człowiek: Mimo że żyją stosunkowo krótko, to ich życie jest bardzo przewrotne. Gdy nadarza się okazja podbijają nowe tereny dla swojej ojczyzny. Żyją w każdej strefie klimatycznej Faerunu.
PÓŁELFY:
Półdrow: Ten mieszaniec częściej przejmuje cechy drowiego rodzica. Cechuje go również ludzkie zgorzknienie. Takim mieszańcom w społeczeństwie Drowów nie przysługują żadne prawa więc czasem zdarza się napotkać dobrego Półdrowa.
Półelf: Wynik związków Ludzi z Elfami. Ich charakter zależy od tego przez kogo zostali wychowani. Gdy wychowują je Elfy dojrzewają niezwykle szybko. Gdy dorastają wśród ludzi różnią się od rówieśników spokojem i umysłem.
PÓŁORKOWIE:
Półork: Rodzą się na pograniczu ziem ludzi i dzikich barbarzyńskich plemion. W ich charakterze widać wpływy obu kultur. Zazwyczaj Półorkowie pod jakimś pretekstem opuszczają rodziny i wyruszają do cywilizowanych miast. Przedstawiciele tej rasy cechują się wytrwałością i odwagą. Łatwo ich poznać po dużym wzroście i dobrej budowie.
Szary Ork: Ucywilizowany gatunek Orków. Szare orki często zakładają swoje cywilizacje. Są świetnymi kupcami i klerykami. Posiadają niesamowitą zdolność do przeżycia w najtrudniejszych warunkach.
YUAN-TI CZYSTEJ KRWI:
Yuan-Ti czystej krwi: Ludzie z domieszką krwi węży. Zazwyczaj żyją w swoich świątyniach w sercu tropikalnych dżungli. Czasem jednak wynajmowane są jako szpiedzy. Znane są ze swojej legendarnej przebiegłości i umiejętności perswazyjnych. Posiadają zieloną skórę lecz przy odrobinie magii potrafią ukryć swój prawdziwy rodowód.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004